16 april 2011

Läst: How the Light Gets In

Den här boken, How the Light Gets In av M.J. Hyland, vet jag inte vad jag ska tycka om. Man anar rätt tidigt att saker och ting kommer att gå åt helsike, men när det väl blir så, så blir det inte riktigt som man har väntat sig. Bitvis är det långsam och lite irriterande läsning, bitvis helt uppslukande. Det är intressant med en bok som innehåller ett i någon mening avslutat skeende, men som lämnar slutet helt öppet, i mer än ett avseende.

Låter det motsägelsefullt? Ja, men är inte livet motsägelsefullt? Det blir inte som man vill och det är definitivt inte rättvist. Jag skulle inte vilja ha den här boken oläst, men jag vet inte om jag tycker den är bra. Eller om det bara är det att skeendet i boken är lite för verkligt för att vara en bok?

Hm.

Inga kommentarer: